" Moda sustenabila" - mit sau realitate?

" Moda sustenabila" - mit sau realitate?

Primul summit de moda durabila a fost organizat de Institutul Danez de moda, la Copenhaga, in 2009. Era pe vremea cand toata lumea credea ca „eco” „vegan” si „organic” inseamna cam acelasi lucru.

Cum arata lucrurile acum?

Acum aproape toate marcile de moda, de la piata de masa la lux, sustin ca pun sustenabilitatea in centrul planurilor lor strategice.

In 2018, U.N.F.C.C.C. (organul ONU pentru schimbarile climatice) a lansat Carta industriei modei pentru actiunea climatica, cu obiective clare, bazate pe stiinta, pentru industria modei, inclusiv atingerea emisiilor nete de carbon zero pana in 2050. La COP26 din Glasgow, grupul a actualizat-o. Ea reflecta necesitatea de a reduce la jumatate emisiile pana in 2030. In prezent, aproximativ 150 de marci si organizatii de sprijin s-au asociat pentru a duce la îndeplinire acest obiectiv.

Similar ca scop este si  Pactul de moda, creat in 2019 de Emmanuel Macron, presedintele Frantei, si Francois-Henri Pinault, directorul executiv al Kering, care este el insusi oarecum legat de C.E.O. - Carbon Neutral Challenge,  emis in acelasi an de Marco Bizzarri, directorul executiv al Gucci.
Alta initiativa este Fashion Taskforce, prezidata de fostul director executiv al YOOX Net-a-Porter, Federico Marchetti si care face parte din Sustainable Markets Initiative creata de Printul Charles. Grupul a emis „Manifestul modei regenerative”, impreuna cu planuri pentru un program in Himalaya pentru a crea o ferma regenerativa pentru matase, bumbac si casmir.

Cu toate acestea  „Greenwashing” este inca o problema mereu prezenta, atat de mult incat Uniunea Europeana a creat „Initiativa privind fundamentarea revendicarilor ecologice” prin care se solicita companiilor sa sustina afirmatii precum „verde” si „ecologic” cu metodologie recunoscuta de terti.
Dar nici termenul „moda sustenabila” in sine nu este complet corect. „Sustenabil”,  implica „capacitatea de a continua pe o perioada de timp”, conform dictionarului Cambridge. „Moda”, pe de alta parte, implica schimbarea in timp. Sa le aduci impreuna  pe acstea doua pare imposibil.

Mult mai corecta ar fi folosirea termenului „moda responsabila”: un termen care se refera la o lume in care toti jucatorii, de la consumator la directorul companiei, producatorul si fermierul, isi asuma responsabilitatea pentru rolul lor in lantul de aprovizionare si procesul creativ, si pentru alegerile pe care le fac.

Inca nu gasim un raspuns simplu pentru a afla cum poate moda sa ajute in incetinirea schimbarilor climatice.
Se militeaza sustinut pentru reducerea consumului, pentru a nu se mai cumpara lucruri noi, dar acestea au un impact negativ asupra locurilor de munca, know-haw-lui, etc. Important este, pana la urma, sa ne gandim si sa intelegem efectele alegerilor pe care le facem, astfel incat viitorul sa arate mult mai bine.

Iar toate aceste provocari sa le vedem ca oportunitati , pentru ca orice limitare ne ajuta sa devenim mai creativi, sa depasim noi limite, sa descoperim noi orizonturi.

Sunt cateva intrebari la care sustenabilitatea ne “obliga” sa raspundem.
Cat de mare trebuie sa fie cu adevarat o companie?
Cum scalam upcycling-ul cand exista resurse limitate?
Cum impartasim know-how, sau chiar materiale, cu companiile care ne sunt concurenti?
Suntem capabili sa facem asta?
Cat de multe trebuie sa stii tu, consumatorul, inainte de a cumpara si care este cel mai bun mod de a-l explica?
Este posibil sa cuantificam a face „bine”?

Noi, la Origin and Natural, pentru a fi aduce in viata voastra produse cu adevarat sustenabile, ne-am asumat 3 misiuni:

  •         Reducerea deseurilor
Pielea noastra reciclata este fabricata din resturi de piele destinate aruncarii, recuperate in intreaga lume, in special din industria mobilei.
  •        Creem produse cu cel mai mic impact ecologic posibil
Dorinta noastra este sa producem in mod constient, sa fim atenti la limitarea consumului de energie si apa precum si a poluarii generate de produsele noastre. Pentru noi, acest lucru inseamna fara produse chimice, vopsire, bronzare sau suprafabricare si produse eco-proiectate, cu un design gandit pentru a evita cusaturile inutile si consumul de energie.
  •         Folosim materiale rezistente si de calitate

Ne dorim produse care sa reziste si de care veti fi mandri si pentru asta ne straduim sa ne asiguram ca materialele noastre reciclate imbatranesc bine si luam feedback-ul tau foarte in serios.
 

 

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!