" Moda sustenabila" - mit sau realitate?

" Moda sustenabila" - mit sau realitate?

Primul summit de moda durabila a fost organizat de Institutul Danez de moda, la Copenhaga, in 2009. Era pe vremea când toată lumea credea că „eco” „vegan” și „organic” înseamnă cam același lucru.

Cum arata lucrurile acum?

Acum aproape toate mărcile de modă, de la piața de masă la lux, susțin  că pun sustenabilitatea în centrul planurilor lor strategice.

În 2018, U.N.F.C.C.C. (organul ONU pentru schimbările climatice) a lansat Carta industriei modei pentru acțiunea climatică, cu obiective clare, bazate pe știință, pentru industria modei, inclusiv atingerea emisiilor nete de carbon zero până în 2050. La COP26 din Glasgow, grupul a actualizat-o. Ea reflectă necesitatea de a reduce la jumătate emisiile până în 2030. In prezent, aproximativ 150 de mărci și organizații de sprijin s-au asociat pentru a duce la îndeplinire acest obiectiv.

Similar ca scop este și  Pactul de modă, creat în 2019 de Emmanuel Macron, președintele Franței, și François-Henri Pinault, directorul executiv al Kering, care este el însuși oarecum legat de C.E.O. - Carbon Neutral Challenge,  emis în același an de Marco Bizzarri, directorul executiv al Gucci.

Alta inițiativa este Fashion Taskforce, prezidata de fostul director executiv al YOOX Net-a-Porter, Federico Marchetti și care face parte din Sustainable Markets Initiative creată de Prințul Charles. Grupul a emis „Manifestul modei regenerative”, împreună cu planuri pentru un program în Himalaya pentru a crea o fermă regenerativă pentru mătase, bumbac și cașmir.

Cu toate acestea  „Greenwashing” este încă o problemă mereu prezentă, atât de mult încât Uniunea Europeană a creat „Inițiativa privind fundamentarea revendicărilor ecologice” prin care se solicită companiilor să susțină afirmații precum „verde” și „ecologic” cu metodologie recunoscută de terți.

Dar nici termenul „modă sustenabila” în sine nu este complet corect. „Sustenabil”,  implică „capacitatea de a continua pe o perioadă de timp”, conform dicționarului Cambridge. „Moda”, pe de altă parte, implică schimbarea în timp. Să le aduci împreună  pe acstea două pare imposibil.

Mult mai corecta ar fi folosirea termenului „modă responsabilă”: un termen care se referă la o lume în care toți jucătorii, de la consumator la directorul companiei, producătorul și fermierul, își asumă responsabilitatea pentru rolul lor în lanțul de aprovizionare și procesul creativ, și pentru alegerile pe care le fac.

Încă nu găsim un răspuns simplu pentru a afla cum poate moda sa ajute în încetinirea schimbărilor climatice.

Se militează susținut pentru reducerea consumului, pentru a nu se mai cumpara lucruri noi, dar acestea au un impact negativ asupra locurilor de munca, know-haw-lui, etc. Important este , pana la urma, sa ne gândim și sa înțelegem efectele alegerilor pe care le facem, astfel încât viitorul sa arate mult mai bine.

Iar toate aceste provocări sa le vedem ca oportunități , pentru ca orice limitare ne ajuta sa devenim mai creativi, sa depășim noi limite, sa descoperim noi orizonturi.

Sunt câteva întrebări la care sustenabilitatea ne “obliga” sa răspundem.

Cât de mare trebuie să fie cu adevărat o companie? Cum scalam upcycling-ul când există resurse limitate? Cum împărtășim know-how, sau chiar materiale, cu companiile care ne sunt concurenți? Suntem capabili sa facem asta?

Cât de multe trebuie să știi tu, consumatorul, înainte de a cumpăra și care este cel mai bun mod de a-l explica? Este posibil să cuantificăm a face „bine”?

Noi, la Origin and Natural, pentru a fi aduce in viata voastra produse cu adevarat sustenabile, ne-am asumat 3 misiuni:

  •         Reducerea deșeurilor

Pielea noastră reciclată este fabricată din resturi de piele destinate aruncării, recuperate în întreaga lume, în special din industria mobilei.

  •        Creem produse cu cel mai mic impact ecologic posibil

Dorința noastră este să producem în mod conștient, să fim atenți la limitarea consumului de energie și apă precum și a poluării generate de produsele noastre. Pentru noi, acest lucru înseamnă fără produse chimice, vopsire, bronzare sau suprafabricare și produse eco-proiectate, cu un design gândit pentru a evita cusăturile inutile și consumul de energie.

  •         Folosim materiale rezistente si de calitate

Ne dorim produse care să reziste și de care veți fi mândri și pentru asta ne străduim să ne asigurăm că materialele noastre reciclate îmbătrânesc bine și luăm feedback-ul tau foarte în serios.

 

 

Suport clienti 10.00- 18.00

0720569618 office@originandnatural.ro
https://www.linkedin.com/company/84012379/admin/

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!