Ce este responsabilitatea sociala corporativa si de ce este importanta intr-o companie

Ce este responsabilitatea sociala corporativa si de ce este importanta intr-o companie

Responsabilitatea sociala corporativa (CSR) este un model de afaceri cu autoreglementare care ajuta o companie sa fie responsabila social fata de ea insasi, fata de partile interesate si fata de public. Practicand responsabilitatea sociala corporativa, numita si cetatenie corporativa, companiile pot fi constiente de tipul de impact pe care il au asupra tuturor aspectelor societatii, inclusiv economic, social si de mediu.

Principiile cheie

  • Responsabilitatea sociala corporativa este un model de afaceri prin care companiile depun un efort concertat pentru a opera in moduri care imbunatatesc mai degraba decat sa degradeze societatea si mediul.

  • CSR ajuta atat la imbunatatirea diferitelor aspecte ale societatii, cat si la promovarea unei imagini pozitive de marca a companiilor.

  • Programele de responsabilitate corporativa sunt, de asemenea, o modalitate excelenta de a ridica moralul la locul de munca.

  • CSR-urile sunt adesea impartite in patru categorii: impactul asupra mediului, responsabilitatea etica, eforturile filantropice si responsabilitatile financiare.


Intelegerea responsabilitatii sociale corporative (CSR)


Responsabilitatea sociala corporativa este un concept larg care poate lua mai multe forme in functie de companie si industrie. Prin programele de CSR, filantropie si eforturile de voluntariat, intreprinderile pot aduce beneficii societatatii in timp ce isi promoveaza marcile.

Pentru ca o companie sa fie responsabila din punct de vedere social, trebuie mai intai sa fie responsabila fata de ea insasi si fata de actionarii sai. Companiile care adopta programe de CSR si-au crescut adesea afacerea pana la punctul in care pot da inapoi societatii. Astfel, CSR este de obicei o strategie care este implementata de marile corporatii. La urma urmei, cu cat o corporatie este mai vizibila si de succes, cu atat are mai multa responsabilitatea de a stabili standarde de comportament etic pentru colegii sai, concurenta si industrie.


Tipuri de responsabilitate sociala corporativa


In general, exista patru tipuri principale de responsabilitate sociala corporativa. O companie poate alege sa se angajeze in oricare dintre acestea separat, iar lipsa de implicare intr-un domeniu nu inseamna ca o companie nu este responsabila social.


Responsabilitatea de mediu


Responsabilitatea pentru mediu este pilonul responsabilitaţii sociale corporative, bazat pe conservarea naturii. Prin operatiuni optime si sprijinirea cauzelor conexe, o companie se poate asigura ca pastreaza resursele naturale mai bine decat inainte de operatiunile sale. Companiile urmaresc adesea gestionarea mediului prin:

  • reducerea poluarii, a deseurilor, a consumului de resurse naturale si a emisiilor prin procesul sau de fabricatie.

  • reciclarea bunurilor si materialelor pe parcursul proceselor sale, inclusiv promovarea practicilor de reutilizare cu clientii sai.

  • compensarea impacturilor negative prin completarea resurselor naturale sau sprijinirea cauzelor care pot ajuta la neutralizarea impactului companiei. De exemplu, un producator care defriseaza copacii se poate angaja sa planteze aceeasi cantitate sau mai mult.

  • distribuirea bunurilor in mod constient prin alegerea metodelor care au cel mai mic impact asupra emisiilor si poluarii.

  • crearea de linii de produse care sporesc aceste valori. De exemplu, o companie care ofera o masina de tuns iarba pe gaz poate proiecta o masina de tuns iarba electrica.


Responsabilitate etica


Responsabilitatea etica este pilonul responsabilitatii sociale corporative care are radacini in actionarea intr-o maniera corecta si etica. Companiile isi stabilesc adesea propriile standarde, desi fortele externe sau cerintele clientilor pot modela obiectivele etice. Exemplele de responsabilitate etica includ:

  • tratament corect pentru toate tipurile de clienti, indiferent de varsta, rasa, cultura sau orientare sexuala.

  • tratamentul pozitiv al tuturor angajatilor, inclusiv salarii favorabile si beneficii care depasesc minimele obligatorii. Aceasta include o consideratie echitabila la angajare pentru toate persoanele, indiferent de diferentele personale.

  • extinderea utilizarii furnizorilor pentru a utiliza diferiti furnizori de diferite rase, genuri, statute de veteran sau stari economice.

  • dezvaluirea sincera a preocuparilor operationale catre investitori in timp util si respectuos. Desi nu este intotdeauna mandatata, o companie poate alege sa-si gestioneze relatia cu partile interesate externe dincolo de ceea ce este cerut legal.


Responsabilitatea filantropica


Responsabilitatea filantropica este pilonul responsabilitatii sociale corporative care provoaca modul in care o companie actioneaza si modul in care aceasta contribuie la societate. in cea mai simpla forma, responsabilitatea filantropica se refera la modul in care o companie isi cheltuieste resursele pentru a face lumea un loc mai bun. Aceasta se aplica:

  • indiferent daca o companie doneaza profit unor organizatii de caritate sau cauze in care crede.

  • indiferent daca o companie intra in tranzactii numai cu furnizori sau vanzatori care se aliniaza filantropic cu compania.

  • indiferent daca o companie sprijina eforturile filantropice ale angajatilor prin timp liber sau contributii egale.

  • indiferent daca o companie sponsorizeaza evenimente de strangere de fonduri sau are o prezenta in comunitate pentru evenimente conexe.


Responsabilitatea financiara


Responsabilitatea financiara este pilonul responsabilitatii sociale corporative care leaga impreuna cele trei domenii de mai sus. O companie face planuri pentru a fi mai concentrata asupra mediului, etic si filantropic; totusi, compania trebuie sa sustina aceste planuri prin investitii financiare in programe, donatii sau cercetare de produs. Aceasta include cheltuieli pentru:

  • cercetare si dezvoltare pentru noi produse care incurajeaza durabilitatea.

  • recrutarea diferitelor tipuri de talente pentru a asigura o forta de munca diversificata.

  • initiative care instruiesc angajatii cu privire la DEI(diversitate, echitate si incluziune), constientizarea sociala sau preocuparile de mediu.

  • procese care ar putea fi mai costisitoare, dar care conduc la rezultate mai bune de CSR.

  • asigurarea unei raportari financiare transparente si in timp util, inclusiv audituri externe.


Exemple de companii care practica responsabilitatea sociala corporativa

Starbucks

Starbucks este cunoscut de mult
a vreme pentru simtul acut al responsabilitatii sociale corporative si angajamentul fata de sustenabilitate si bunastarea comunitatii. Conform Raportului sau de impact social global din 2020, aceste repere includ atingerea a 100% din cafeaua provenita din surse etice, crearea unei retele globale de fermieri si oferirea acestora cu 100 de milioane de copaci pana in 2025, pionierat in constructia ecologica in magazinele sale, contribuind cu milioane de ore de serviciu comunitar, si creand un program de colegiu revolutionar pentru angajatii sai.


General Motors

I
n 2021, General Motors a fost inclusa pe indicele de egalitate generala de Bloomberg pentru al patrulea an consecutiv, precum si in primele 50 de companii Diversity Inc. pentru diversitate pentru al saselea an consecutiv. in plus, a planificat o investitie de 35 de miliarde de dolari din 2020 pana in 2025 in vehicule electrice si vizeaza energie electrica 100% regenerabila in locatiile din SUA pana in 2025.

Origin and Natural

Chair daca suntem la inceput de drum,  responsabilitatea in cadrul companiei fata de mediul inconjurator este foarte importanta pentru noi.Incercam sa imbunatatim viata omenilor, oferindu-le produse sustenabile, premium, fabricate cu cel mai mic impact asupra mediului.  Toate ambalajele folosite sunt reciclate si certificate FCS.  In plus, suntem activi in comunitatea din care facem parte, sprijinind in permanenta asociatii in diferite proiecte utile societatii. Alfa mai multe aici.


Beneficiile responsabilitatii sociale corporative


Pe cat de important este CSR pentru comunitate, este la fel de valoros pentru o companie. Activitatile de CSR pot ajuta la crearea unei legaturi mai puternice intre angajati si corporatii, pot creste moralul si ii ajuta atat pe angajati, cat si pe angajatori sa se simta mai conectati la lumea din jurul lor.

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!